Social media – az életbiztosítási tanácsadó szolgálatában

social_media.jpgAdatvédelem ide – adatvédelem oda, manapság semmi nem marad titokban. Percek alatt eljutnak hozzánk a hírek és információk a világ egyik pontjáról miközben a reggeli kávénkat kortyolgatjuk egy köntösben vagy …… A Social media eszközein keresztül egy kép közzétételével életünk pillanatairól osztunk meg információkat az ismerősökkel. Ki az ismerős? Ki láthatja a posztjainkat? Minden beállítás kérdése. Az természetes, hogy aki ismerősünk a Facebookon vagy az Instagramon az látja a megosztásainkat: rokonok, barátok, volt iskolatársak, munkatársak stb. és amennyiben ügyfeleink is „ismerőseink” akkor ők is. Mi van akkor, ha valamelyik ismerősünk megosztja a posztunkat (kép, gondolat) a saját oldalán? Akkor természetesen az Ő ismerősei is látják a képeket, gondolatunkat. Ezért érdemes végiggondolni, hogy mit osztunk meg és a beállításoknál mit teszünk elérhetővé az ismeretlenek számára. Ugyanez a helyzet a hozzászólásokkal és a kedvelésekkel is. Ha hozzászólunk egy poszthoz, akkor minden ismerősünknek megjelenik, hogy mit szóltál hozzá az adott poszthoz (a kedvelés illetve a hangulatkifejezés is ugyanúgy látható mindenki számára).
facebook_hangulatjelek.png

Ahogy látom pl.: a Facebook használatot, sokan nem gondolják végig, hogy egy-egy hozzászólásuk (még ha az őszinte is) túlzottan bántó lehet mások számára. A választási kampányban rengeteg olyan posztot, hozzászólást láttam, amely konkrétan lehülyézte azokat az ismerőseit akik nem arra a pártra szavaztak, akire ő. Számos olyan sarkos álláspontunk lehet, amely nem tartozik a nagyvilágra, ezért nem is kell mindenki számára nyilvánvalóvá tenni. Az sem szerencsés, ha nyilvánosan hülyézünk le tömegeket meggyőződésük vagy álláspontjuk miatt, ahogy azt a leendő ügyfelet sem hülyézzük le, aki meg van győződve arról, hogy őt az állam eltartja nyugdíjas korában. stb. 

Életbiztosítási tanácsadóként fontos a megjelenés (az öltözködés) és ma már az is megjelenés, amit kommunikálsz magadról a Social media eszközein. Ezek a platformok nagyon hasznosak lehetnek az üzletedben és ugyanakkor nagyon károsak is! Ha növelni akarod a bevételeidet, akkor használd okosan ezeket a platformokat.

A Facebook (mivel Magyarországon ez a legnépszerűbb platform) számos lehetőséget kínál arra, hogy a bejegyzéseidet azok olvassák, akinek szánod. Pl.:

  1. Amikor bejegyzést teszel közzé lehetőséged van megadni a láthatóságot pl. Nyilvános, Ismerősök, Konkért ismerősök (itt egyedileg megjelölheted azon ismerőseidet, akiknek szánod a bejegyzést) és……
  2. …. létrehozhatsz EGYÉNI listákat is: ISMERŐSLISTÁK menüpont alatt. Az egyéni listát megadhatod azt is, hogy kik azok, akik ne láthassák ezen bejegyzésket vagy létre tudsz hozni külön ismerős listákat is: Pl.: Barátok, Kollégák, Ügyfelek és ügyféljelöltek stb. – itt szabadon végig gondolhatod, hogy milyen csoportokat hozol létre. Ez azt jelenti, hogy kitalálsz egy nevet a listának és hozzáadod azon ismerőseidet, pl.: „ügyfelek és ügyfél jelöltek” elnevezésű listához hozzáadod azon ismerőseidet akik ebbe a körbe tartoznak. Innentől kezdve tudsz úgy megosztani bejegyzéseket, amiket kizárólag nekik szánsz. Ez az első lépés ahhoz, hogy az üzleted növekedéséhez is tudd használni a Facebook-ot és tudd menedzselni a vállalkozásod.

Ezzel struktúrálni tudod a bejegyzésed célközönségét.

Ez a megoldás a saját oldaladon történő bejegyzéseidre megoldás. Ettől még, ha úgy osztod meg a bejegyzést, hogy "ismerősök", azt továbbra is minden ismerős látni fogja. Továbbá, ha egy nyilvános média oldalra vagy nyilvános csoportba írsz, pl. hirado.hu, 24.hu, origo stb. akkor azt nemcsak az adott oldal követői látják hanem minden ismerősöd is.

Ha elkészítetted a listáidat, akkor érdemes végig gondolni, hogy milyen bejegyzéseket teszel közzé az üzleted fókuszában állók számára. Erről egy következő bejegyzésben írok.

Sikeres értékesítést kíván:

Kollár-Kovács Tibor

A bejegyzés trackback címe:

https://kkt-life.blog.hu/api/trackback/id/tr4414108567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

kkt.life

Életbiztosítási tanácsadóknak nyújt támogatást, ötleteket és képzési-fejlesztési lehetőségeket.

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Archívum

süti beállítások módosítása